Saturday, February 5, 2011

MY SaYang

Apabila aku nk mencerabih tapi takde sape yg ada untuk mendengar.... alamatnya "Blog...blog..blog....blog...blog..." la yang menjadi mangsa keadaanku... Padahal takde apa pun yg nak dicerabihkan sgt... cuma nk cakap sekarang aku semakin kuat hadapi kenyataan.. hehe..

Ajal, maut, jodoh, pertemuan kan di tangan Allah.. jika dah termaktub di azali yg dier bukan tuk kita, kita redha jelah...betul tak? Allah sayang hamba-hambaNya. Dia lah satu-satunya Pencipta yg Maha Adil. So, kenapa kita perlu meratap, menangis tersedu-sedu.. biarkan saja ia pergi, kita sesama saudara Islam tidak perlu berdendam bila kekasih tidak lagi Kasih.. AYUHHH!!! bangun dan bangkitlah dari kesedihan,,, Teruskan berdoa dan mohonlah agar Allah menggantikan seseorang yg lebih baik. Insyaallah, apabila kita selalu redha dengan ketentuan Allah, pasti Allah semakin Kasih dan Sayang kan kita.. Berdoa, berdoa, berdoa dan teruskan berdoa.... pasti Allah mendengar, dan kerana kasihNYA pada kita, pasti akan dimakbulkan jua permintaan kita bila sampai waktunya..

Just wait and see.. kalau ada tu adalah.. manalah tahu,, kot-kot entah esok, entah lusa aku bertemu dengan Mr.Jodoh.. hehe..siapa tahu.. tak sabarnya nak jumpa Mr.Jodoh ku.. harap-harap dia adalah ciri-ciri yang aku impikan.. Bertanggungjawab... rajin... dan suke tersenyum kat aku...senyum kan penawar duka...senyum membawa ceria dan bahagia..  (tp kalau ada pakej yg beriman lg bagus..) hmm tapi tula,, bukan ke "Wanita yg baek untuk lelaki yg baek" aku takut aku tak cukup baek untuk mendapatkan yg terbaek.. huhu, ok la aku stop kan pasal JODOH & PERTEMUAN k.. aku nk p bg my sayang2 makan dulu...

 si kuning yg jahat.. suke kencing merata!!

                    si hitam yg baek selalu mendengar kata..

              dan si putih yg selalu malu-malu arnab..hehe


aku sayang kat sume my sayang2....

2 comments: