Monday, September 12, 2011

Cemburu buta punya pasal...

Assalamualaikum...
hari ni cik lala tergerak hati pulak nk mencoret kan sesuatu disini...
nak cerita pasal cemburu buta.. hurmm.. cik lala paling tak suka betul lah dengan orang yg cemburu buta nie.. kebiasaan nya cik lala tengok bila orang bercinta mesti nak kongkong sana kongkong sini.. kenapa ye? perlu ke tu semua... geram pulak rasa.. nie semua pasal semalam lah..

cik lala dah lama betul tak jumpa kawan baek cik lala nie.. nama dia A.. (lelaki ye).. so, cik lala pon text la dia, macam gini bunyi nya.. "beb, ade mane? dah la tak datang raye umah aku.. senyap je.. jom g minum.. ade hal nk ckap nie" beberapa minit kemudian terdengar lah bunyi tut tut..tut..tut.. 1 mesej received.. opening...


wei .. tak malu ke ajak bf org keluar ek? nie aku nak pesan jngan ganggu bf aku lg... aku tak suka..


benci tahu tak?? aku nie meluat betul orang mcm kau nie.. belum pape dah gelabah.. kau sape? isteri dia ke? setakat baru pegang title awek dah mcm diktator pulak prangai kau kan.. rilek la sis.. dalam sesuatu hubungan kepercayaan tu penting.. trust each other la! yg nak gelabah nie knapa..

setengah jam kemudian, menyusul pulak 1 lagi mesej... ila.. aku mintak maaf la.. awek aku mmg camtu ar.. sorry sgt2.. papehal ko mesej aku kt no nie ek.. jgn mesej kt no lame tu lg tau.. aku pon dah bosan gila ni, nak tinggal sayang, tak tinggal kang semak... tension ar,, sume tak boleh.. futsal ngn member2 pon kena mintak izin, nie kan pulak nk keluar minum.. sorry lah wei.. nanti ada masa kita jumpa ye.. aku tahu lame dah aku tak contact kau.. sorry my fren!


hah! ambik kau.. padan muka! nak kongkong sangat.. sudah nya kena tipu ngan pakwe sendiri.. kan elok kalau kau percaya dengan pakwe kau tu.. takdelah dia sampai nak guna 2 telefon...nak sorok2.. 1 rasmi, 1 senyap2.. bila kantoi nanti tahu pulak kau nak memekak, cakap pakwe kau tu curang .. tak jujur.. tak setia la bagai..
Betul... cemburu tu tanda nya sayang.. tapi kalau cemburu yg berlebihan tu tanda nya apa?

cinta tak bermakna kita memiliki seseorang.. cukup lah kita mempercayai si dia dan biarlah dia menjadi dirinya sendiri..hidup ni bukan setakat untuk seseorang,, tapi kita hidup untuk ramai orang.. fikir2 kan lah... bermasyarakat lah sikit... jangan mengikat seseorang dengan cara yg salah... jangan menghalang keinginan seseorang.. jangan menyekat kebebasan seseorang semata-mata kerana cinta yg kita sendiri tak tahu penyudahnya.....

~~ sekian saja luahan hati dan dedikasi cik lala buat kali ini.. terima kaseh ~~

3 comments:

  1. fuuhh... kalau ada kawan aku kene QC ngan makwe mcm tuu.. mmg confirm kene kutuk gile2 punye... dari mlm sampai ke pagi lerr kene bahan sama rakan2.. hehe.. dlm hubungan love nii.. jeles mesti ade.. jeles tu kan tanda syg.. tapi kalau dah jeles kemelampauan sgt, sampai kongkong sana,sini.. serupa takyah bercinte.. bercinte tu kan nak idup bersama.. nak idup bersama kene la saling percaya mempercayai..

    ReplyDelete
  2. betul tu... saya setuju sngt... kalau sayang, tak payah la kongkong2... lame2 nti mesti rase bosan, bila dah bosan cinta mesti mkin berkurang,, tawar,, hambar,, sudahnya putus ditengah jalan sebab benda remeh temeh mcm nie.. ape laa..
    bercinta lah secara rasional sikit.. jgn otak letak ditumit.. JAUHI lah cemburu buta.. hihi..

    ReplyDelete
  3. yaa.. biar buta warna jgn cemburu buta atau buta hati... =)

    ReplyDelete