Friday, September 30, 2011

Mr HardCore...

wut...wut..wut... sian nye Mr Hardcore! hari nie terpaksa mengharungi jalan yg berliku.. I'm Sorry.. Jangan merajuk Mr! Bukannya tak sayang tapi inilah kerja kita.. kita terpaksa mengharungi apa jua keadaan tak kira berliku ke, berlubang ke, berlumpur ke... tu sume tolak tepi.. Yg penting Nawaitu kite taw.. Niat kita mesti ikhlas bekerja sambil beribadah membantu insan-insan yg memerlukan.. So,, jangan merungut! jangan bersedeh! aku sayang kan kamu... hehe...


 comotnye MR... becok kita mandi wangi2 ea...

 ini dugaan kecil je sayang.. harap bersabar..

 kuatkan azam... kita sedang berjihad! haha...


Yup! kerja saya memang mencabar... I love my job... Truly!! so advanture...kerja ni banyak mematangkan saya dalam kehidupan kerana setiap hari saya akan jumpa dengan pelbagai ragam manusia...saya suka kerja saya! saya sayang kerja saya! saya takkan berhenti dari kerja saya selagi mereka masih memerlukan saya....

Setiap hari kita masuk kampung, keluar kampung, masuk pekan, keluar pekan.. masuk kebun, keluar kebun... wutt.. memang penat! tapi saya sangat happy.. saya betul2 gembira setiap kali berjaya mengembangkan ilmu pertanian yg sy ada.. saya tiada harta.. saya tiada rupa.. saya tidak sekaya mana untuk membantu orang, jadi saya hanya mampu menyumbangkan sikit2 ilmu yg saya ada.. hihi...

Walaupun kerja kita takleh nak pakai lawa2..takleh nak ber heel bagai.. takleh nak makeup over2.. takleh nak cover cun sangat tapi kita tetap hepy taw! Ini kerjaya yg kita pilih... Kita takkan berputus asa... walaupun kadangkala terasa lemah dengan dugaan demi dugaan yg mendatang..

~~MAJULAH INDUSTRI SAWIT UNTUK NEGARA~~

2 comments:

  1. wahh... mempunyai ladang kelapa sawit rupenye dia...

    ReplyDelete
  2. bukan wak... saya xde ladang kelapa sawit pun... saya cuma kerja dlm bidang nie jek

    ReplyDelete