Thursday, October 13, 2011

Maaf... Aku MenyampAH...


Sebelum bercerita kite pandang kiri..pandang kanan...pandang atas... pandang bawah... haaa.. tak tahu kan sape aku? gamba aku pon dah takde.. selamat... 

Ok, jom aku cerita pasal bab rasuah merasuah nie.. Aku seorang kakitangan kerajaan... kerja aku, lebih kurang sebagai orang tengah dalam menyalurkan bantuan kerajaan kepada rakyat.. apa yg aku frust sangat sampai tergerak hati nak menaip benda alah nie sebab baru-baru nie aku kecewa... kecewa yg  teramat sangat dengan segelintir orang.. (HARAP MAKLUM, TAK SEMUA.. SEGELINTIR means SIKIT JELA) yg tak memahami masalah insan lain... dah kaya lagi nak kaya... Kalau kau rasa kau mampu nak merasuah.. kau rasa kau dah lebih dari mampu, kejadah mende kau nak mintak bantuan yg tak seberapa nie.... motifnye hape? hisshh.. tengok! aku dah marah nie..... Bengang tau... ingat sikit, kita hidup bermasyarakat... ada lagi rakyat yg kurang bernasib baik yg lebih layak untuk dapatkan subsidi2 nie... Kalau kau memang memenuhi syarat dan kriteria yg ditetapkan kerajaan memang aku takde hal punya... ini................ kau dah tahu, syarat asas pun dah kelaut, dah out, dah tak layak... kau nak jugak! memeningkan betul.....

Boleh tak kau berpikiran macam nie?? OOH... AKU TAK LAYAK, REZEKI NI BUKAN UNTUK AKU... MUNGKIN ORANG LAIN ADA YG LEBIH MEMERLUKAN... think positif la ..... dah la... tak mau cakap lagi.... Sendiri ada otak, jangan letak ditumit...
pikir la sendiri.................

3 comments:

  1. saya tau sape anda.hehehe....bese la tu kak..sini pn sama.pening wooo

    ReplyDelete
  2. huhu.... hishhh rase nk hempuk je org cmnie sarah...

    ReplyDelete