Monday, October 31, 2011

..Dan Jadilah kamu seorang yang berbahagia....

..i flying  without him..
....without love....
..juz me, myself and i..


      Dan Jadilah kamu seorang yang berbahagia dengan : 
MEMBACA. kerana membaca itu sumber hikmah.
TERTAWA. kerana tertawa itu muzik jiwa.
BERFIKIR. kerana berfikir itu pokok kemajuan.
BERAMAL. kerana beramal itu pangkal kejayaan
BERSENDA. kerana bersenda membuat muda selalu.
BERIBADAT. kerana ibadat itu adalah ibu untuk ketenangan jiwa.

Friday, October 28, 2011

Jalan Terakhir

Nothing To Say..
Usahlah bertanya tentang hati ini
Cukuplah ku kata ku redha begini
Walaupun mimpi berkecai
Harapan hati tak sampai

Tak Mungkin berpaling kembali
.The End. 

Doa ku Hari Ini..

Di pagi penghulu segala hari ni.. aku dengan penuh kerendahan hati mendoakan semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidupku, hidup keluarga,hidup sahabat-sahabat,  hidup seluruh umat Muhammad.
Semoga kita semua hidup dalam rahmatnya.. 


Ya Allah.. kuatkan lah aku.. tabahkanlah hatiku.. redhakanlah aku dengan ketentuan-MU. Jauhkanlah aku dari rasa kesal dan sedih hati.. Jadikanlah aku seorang hamba yang tahu mensyukuri nikmat-MU. Ampunilah aku kerana telah menangisi takdir yg telah tertulis buatku.. Sedangkan Engkau lebih mengetahui apa yg terbaik untuk aku miliki.. Ampun kan aku.... Aku manusia biasa yg takkan lepas dari khilaf.. 
Terimalah taubatku.....
Amiin.

Thursday, October 27, 2011

FULLSTOP



.AMBIL MASA.
.PUJUKLAH HATI.
.YG DIA ADALAH KENANGAN.
.DIA TAKKAN KEMBALI.
.BERHENTI DARI MENGINGATI.
.ITU LEBIH BAIK.
.DARIPADA TERUS TERLUKA NANTI.
.TERUSKAN MELANGKAH.
.JANGAN MENOLEH KEBELAKANG LAGI.
-STEADY LAH CIK LALA-
caiyok2!

FULLSTOP
(DIA BUKAN UNTUK AKU)
(SEMATKAN DALAM HATI MULAI SAAT NI)


Tuesday, October 25, 2011

Betul ke berblog boleh buat duit?

Betul ke berblog boleh buat duit? 
kalau betul bagai mana caranya??? 
ada sesiapa boleh bagitahu Cik Lala.. 
Seriusly, Cik Lala nie budak baru belajar.. 
Apa pun Tak Tahu.. 
yg Cik Lala tahu blog Cik Lala nampak Comel sebab ada hello kitty.. 
huhu.. 
(perasan je kan, mentang2 peminat hello kitty..)

Hokey2! balik pada topik asal... macam mana nak buat duit tu? 

~~hehehe~

MIntalah pertolongan dari Allah

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu.
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu.
Bagaimana ku nanti bila tiada mengganti.
Yg ku ada hanya kamu saja.

Saat mata terpejam hanya kau kuterbayang.
Menghapus semua segala rasa dijiwaku.
Saat mata terbuka kamulah yg pertama.
Tak mampu aku bayangkan
Hidup tanpa dirimu....

( luahkanlah segala rasa kepada yg Maha Esa.. Insyaallah, Allah mendengar.. )

Monday, October 24, 2011

Doa Ku Hari Ini..


Allah, jangan beri apa yg aku harapkan.. tapi berilah apa yg aku perlukan.. Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui..
Terima kasih kerana masih memberi peluang untuk aku menikmati hidup. Berkatilah mereka yg aku sayang.

Ini kenangan Terakhir..

wOw... Temok nye dia! huhu.. Cik Lala dah merapu nie.. Time is a running out...Yela... now dah 4.20AM.. selalu cik lala tido peluk baju nie.. arini Cik Lala tak leh tido la pulak... 
nie baju sape?
..nie baju Cik Lala laa...
Jangan fikir bukan2 hokey!
FULLSTOP

Now 3.45AM






Ya Allah, permudahkanlah hidup hambaMU ini.. Tenangkan lah hatiku Ya Allah.. Redha kan lah aku dengan ketentuanMU... Kuatkan lah aku dalam mengharungi dugaanMU..

Andai dia jodohku, kembalikanlah dia... Namun sekiranya dia bukanlah lelaki yg bakal meng Imam kan solat-solat ku kemudian hari, Kau tabahkanlah hati ini... Kau lapangkanlah dada ini menerima perpisahan yg sungguh tidak pernahku duga.. Engkau Maha Mendengar.. Maha Mengetahui.. Maha Pengasih juga Maha Penyayang.. tempatkanlah aku dikalangan yg Engkau redhai..

Juga Kau rahmatilah hidup dia yg aku cintai.. Kau permudahkanlah segala urusannya.. Kau berilah kesihatan yg baik.. rezeki yg melimpah ruah.. pengetahuan yg bermanfaat kepadanya.. Tiada apa yg mampu aku lakukan selain berserah dengan penuh pengharapan agar Dikau memanjangkan jodoh antara kami ..

Now 2.00AM

hish mate.. kenapa kau?? taknak tido ke? jangan macam nie.. yg pergi biarkan pergi.. takmo sedeh2 hokey! please... takmo sedeh.. Kita kena kuat.. Please la my mata, hati nie dah la tengah buat kacau.. kau pon jangan la kacau jugak.. pejam okey?? tidurlah sayang... pedih urat-urat ke kepala aku dah nie.. jangan seksa aku la wahai si mata.. Biarkan dia.. dia bahagia.. kita pon kena bahagia.. jangan lah menyeksa diri kita ni, mata..

Kau pun sama cik hati! jangan sedeh2... cool bebeh... Cik Hati kena la kuat! pleasee.... Jom tenang... jom tido... aku tak larat dah nie..
sesungguhnya masa itu lebih bernilai dari emas permata

Sunday, October 23, 2011

Siapa Diriku Disisimu..

Hembusan angin bagai membawa berita
Berita yang mengecewakanku
Apa yg terjadi bukan yg ku impikan
Namun kutabahkan hati ini

Sayangku.. Kutahu kau tak ingin begini
Tapi kau sanggup melakukannya
Betapa hatiku hancur musnah berderai
Tidak seorang pun memahami hati dan perasaanku

Kerna cintakanmu ku jadi begini
Kerna sayangkanmu kutelan semua
Betapa hebatnya kau dihati ini

Kenapa kau tak pernah fikirkan aku
Kenapa si dia jadi pilihanmu
Ku sedar siapa diriku disisimu

Kuharap suatu hari kaukan mengerti kasih
Siapa diriku disisimu
Pengorbananku bagai tak pernah dihargai
Ia bagai angin yang berlalu.....

Friday, October 21, 2011

Kuasa suami adalah memulakan dan menyuarakan
Kuasa isteri pula adalah sama ada bersetuju atau tidak
Sekiranya kedua-duanya menyalahgunakan kuasa, perkahwinan itu akan menjadi porak-peranda.

Thursday, October 20, 2011

aRGhhh TeNSiOn!!!

KERJA MELAMBAK.. MELONGGOK.. MENIMBUN... MELAMPAU.. HADOOOii... 
HOME SWEET HOME DAH JADI OPIS KEDUA.. 
Ape pun aku tak kesah.. sebab aku sangat sayang kan kerja aku.... Kita dah terpilih untuk memikul amanah, so ikhlas kan hati menjalankan tanggungjawab..

~~ BEKERJA SAMBIL BERIBADAH ~~

CaiYok!! 
Malaysia boleh, Aku pun mesti Boleh !!

Wednesday, October 19, 2011

PATAH SERIBU....!



Uuppsss... knp lagu sedeh nie?  Saya sangat tertarik dengan suara Shila Hamzah nie..
Dia cantik kan?? suka kat dia... 
...Kat bawah ade lirik, jom nyanyi sesama...

Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku
Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu
oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan
Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi
Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku
Pergilah…

Tuesday, October 18, 2011

Permudahkanlah Hidupku..


Bila orang tak puas hati, dengki dan irihati.. macam-macam dia akan buat.. tak dapat cara kasar dia akan buat cara halus.. kenapa? tak percaya cakap saya? Pelik manusia nie kan, tak boleh lihat kebahagiaan orang lain.. nampak orang lain senang sikit mulalah rasa dengki.. kenapa ye?

Saya bercerita melalui pengalaman, beberapa bulan yang lalu saya sendiri telah TERKENA benda karut-marut ni.. Mula-mula ingat takde pape.. tapi saya mula perasan ada kelainan pada diri saya selepas itu.. yelah,, diri kita, hanya kita yang lebih memahaminya.. betul tak? saya rasa saya bukan saya.. Saya cepat je melenting.. cepat naik darah.. cepat je nak bergaduh.. tu bukan saya!! saya tahu.. sebab saya bukan jenis pemarah.. saya cool je.. pape pun saya selalu rilek... jarang nak menggelabah nie..

Then, saya decided! yup,, ada something wrong disini.. setiap kali zuhur saya akan sakit perut yg teramat.. badan saya akan menggigil.. bila malam, saya kesejukan dan jari jemari saya akan kebiruan. 3 hari berturut saya bermimpi tentang katak... katak yg sangat banyak.. katak pelik... katak terbang.. katak tertanam.. yg paling ngeri saya bermimpi saya makan katak tu..Dari kecil lagi katak adalah binatang yg paling sy takut.. bukan geli.. tapi saya mmg tak berani dengan katak.. Ya Allah,, apa semua nie.. dugaan apa yg sedang Engkau uji diriku... aku redha..

Akhirnya, saya ambil keputusan untuk berjumpa dengan seorang imam masjid... Dia kata saya telah terkena  khianat dari seseorang. mula-mula saya tak percaya! saya rasa semua nie tipu.. sebab saya yakin saya takde musuh.. saya takde menyakitkan hati sesiapa. Setelah diberi nasihat oleh imam tersebut, saya mula tersedar sesuatu.. adakala tanpa kita sedari memang akan ada orang yg cemburu melihat kebahagiaan diri kita.. cemburu melihat kesenangan kita.. Kadangkala tanpa kita sedari kita telah membuat seseorang berjauh hati.. lalu menimbulkan rasa benci dihatinya.. Ya.. mungkin saya tidak sedar yg saya telah mengguris mana-mana hati tanpa saya sedari.. saya bertaubat...Ingat lagi pesanannya.. "tak kisah lah apa sahaja yg kita ada.. berapa saja simpanan kita.. lebih baik kita merahsiakannya.. Jangan terlalu mempercayai orang walaupun dengan KAWAN BAIK sendiri..ingat tu nak" ye imam.. saya akan sentiasa berhati-hati dengan kata-kata dan tingkah laku saya selepas ini..

Saya harap itulah kali pertama dan kali terakhir saya diuji begitu.. kerana seksanya hanya Allah yg tahu.. Saya  akan lebih berhati-hati selepas ini.. saya harap tidak ada lagi insan yg terasa atau terdengki pada saya.. JAUHkanlah.. saya mahu hidup yg penuh ketenangan bersama insan-insan tersayang... bersama masyarakat berjiwa penyayang... bersama rakyat berperikemanusiaan..

~~ Amiin ~~

Permudahkanlah Perjalanan Hidupku yg Allah...


Monday, October 17, 2011

Dilarang U-turn...!

Kenapa bila dah putus tak digalakkan untuk U-turn kembali?

  1. Sebab sebelum putus mesti dah macam-macam perkataan keluarkan.. Tengah marah sedap mulut kau jek nak kata kita bangang, bodoh, tolol... sekarang pandai pulak nak merayu kembali? oh no! kita bermaruah!
  2. Kalau dah putus jangan lah u_turn kembali.. tu menunjukkan kita seorang yg tak tetap hati.. 
  3. Haritu kemain lagi dia suruh kita teruskan hidup, suruh carik yg lebih baik.. dah kenapa? kita dah jumpa yg lebih baik dari dia... sekarang carik kita balik... Alaaa... cakap jela sebenarnya awak bukan cinta kan kita, cuma ego awak tercalar sebab kita dah jumpa someOne yg jauh lebih baik dari awak kan?? 
  4. Kalau sekali dia dah tinggalkan kita, ada kemungkinan besar akan ditinggalkan lagi.. sebab  dia rasa bila kita dah bagi peluang kedua, dia rasa bangga.. rasa kalau buat hal lagi pun kita tetap akan bagi peluang seterusnya.. Arghh No waY!
  5. Susah untuk meneruskan hubungan yg dah berantakan... sepatutnya dulu sebelum putus, fikirlah masak2.. jangan asyik carik kesalahan orang je... Jangan main sembur je! walaupun hubungan tu diteruskan, rasa cinta itu tak lagi serupa.. tak lagi harum seperti awalnya...

Thursday, October 13, 2011

Maaf... Aku MenyampAH...


Sebelum bercerita kite pandang kiri..pandang kanan...pandang atas... pandang bawah... haaa.. tak tahu kan sape aku? gamba aku pon dah takde.. selamat... 

Ok, jom aku cerita pasal bab rasuah merasuah nie.. Aku seorang kakitangan kerajaan... kerja aku, lebih kurang sebagai orang tengah dalam menyalurkan bantuan kerajaan kepada rakyat.. apa yg aku frust sangat sampai tergerak hati nak menaip benda alah nie sebab baru-baru nie aku kecewa... kecewa yg  teramat sangat dengan segelintir orang.. (HARAP MAKLUM, TAK SEMUA.. SEGELINTIR means SIKIT JELA) yg tak memahami masalah insan lain... dah kaya lagi nak kaya... Kalau kau rasa kau mampu nak merasuah.. kau rasa kau dah lebih dari mampu, kejadah mende kau nak mintak bantuan yg tak seberapa nie.... motifnye hape? hisshh.. tengok! aku dah marah nie..... Bengang tau... ingat sikit, kita hidup bermasyarakat... ada lagi rakyat yg kurang bernasib baik yg lebih layak untuk dapatkan subsidi2 nie... Kalau kau memang memenuhi syarat dan kriteria yg ditetapkan kerajaan memang aku takde hal punya... ini................ kau dah tahu, syarat asas pun dah kelaut, dah out, dah tak layak... kau nak jugak! memeningkan betul.....

Boleh tak kau berpikiran macam nie?? OOH... AKU TAK LAYAK, REZEKI NI BUKAN UNTUK AKU... MUNGKIN ORANG LAIN ADA YG LEBIH MEMERLUKAN... think positif la ..... dah la... tak mau cakap lagi.... Sendiri ada otak, jangan letak ditumit...
pikir la sendiri.................

Monday, October 10, 2011

WHR 86** kau tetap dihati...

I miss my old abang (MY SAT).... even dah ade Mr Hardcore.. tapi My Old Satria tetap dihati.... miss sngat2 kt dia... kat mane dia ea.. sehat ke tak.. dah tukar colour ke... dah tukar ke bumpernye... dah ganti ke sport rim bling2 tu... huhu... banyak nye kenangan kita bersama...

Paling takleh lupa... kenangan kita excident bersama dulu... luruh  hati sayang nie waktu "abang" kene angkut ngan towing... aduuhhh.. menangis rasa! tak sanggup sayang lihat kesengsaraan diri "abang" sebegitu rupa.. sebulan kita terpisah... "abang" masuk sepital... rindu sangat taw!

Apakan daya cinta kita tak mendapat restu keluarga... dorang semua takleh terima "abang".. kata nya "abang" asyik meragam jek sejak kemalangan dulu... sayang cuba pertahan kan cinta kita.. tapi...... bukan jodoh kita untuk bersama... kita terpisah jua.... kali nie bukan berpisah sehari, bukan sebulan, bukan setahun.. tapi selamanya...

Sehingga kini sayang masih takleh lupakan "abang"... sayang akan sentiasa merindui "abang".. kerana abang yg banyak ajar sayang erti BERHATI-HATI DIJALAN RAYA.. TAK PAYAH NAK TURBO2 SANGAT.. TAK PAYAH NAK FAST FURIOUS DER...
(kang terlanggar bontot Gen-2 baru tahu erti penyesalan.. hihi...)

Tak kira walau dimana "abang" berada.. sayang doakan "abang" bahagia, sihat dan ceria bersama tuan baru

Tuesday, October 4, 2011

Jangan Ada Dusta Antara KIta



Semua terserah padamu
Aku begini adanya
Ku hormati keputusanmu
Apapun yang akan kau katakan
Ketika pertama ku jumpa denganmu
Bukankah pernah ku tanyakan padamu kasih…
Takkan kecewakah kau pada diriku
Takkan menyesalkah kau hidup denganku nanti…

Memang kau bukan yang pertama bagiku
Pernah satu hati mengisi hidupku dulu..
Dan kini semua kau katakan padaku
Jangan ada dusta di antara kita kasih…


Monday, October 3, 2011

Still The One


For My Love... You're still the One I love!
I love you, not because of what you have but because of what I feels.. I care for you, not because you need care but because I want to.. I'm always here for you, not because i wan't you to be with me but because i want to be with you...

iilll

When I first saw you, I saw love. 
 And the first time you touched me, I felt love. 
And after all this time, you're still the one I love. 

Looks like we made it
Look how far we've come my baby
We mighta took the long way
We knew we'd get there someday

They said, "I bet they'll never make it"
But just look at us holding on
We're still together still going strong

(You're still the one)
You're still the one I run to
The one that I belong to
You're still the one I want for life
(You're still the one)
You're still the one that I love
The only one I dream of
You're still the one I kiss good night

Ain't nothin' better
We beat the odds together
I'm glad we didn't listen
Look at what we would be missin'

They said, "I bet they'll never make it"
But just look at us holding on
We're still together still going strong ................

Sunday, October 2, 2011

Spesel tuk kawan kesayanganKu...

Hai Beb... suke tak lagu nie... hahahaa... jangan la menyirap.. Jangan la membengang... Jangan la mencarut... Kebetulan jek lagu nie same ngan kisah kau tu... huhu... kau dah okey kan? dah tak sedeh kan? bagus2... macam tula... jangan kesal dengan setiap takdir yg telah ditentukan.. Ada yg lebih baik buat kau.. percaya lah... kawan aku kan cantik! Kuatkan semangat...Caiyok! muaahhh...